Proff på HoReCa

For at Hilde Sangesland skal klare å servere de beste løsningene til hotell- og restaurantbransjen, må hun tenke kreativt. Samtidig er det viktig å levere på kort varsel når det først koker. Derfor har kunden gitt henne en egen nøkkel, så hun selv kan sjekke varebeholdningen og sørge for at de aldri går tom for det de trenger.

Nøkkelen til de beste løsningene er tillit

– Jeg kommer fra bransjen selv og har jobbet på kjøkkenet i nesten 15 år. I tillegg har jeg jobbet som selger og innkjøpssjef. Erfaringen og det at jeg har sittet på begge sider av bordet i et salgsmøte, tror jeg har gjort meg mer bevisst på kundens situasjon og de konkrete utfordringene som skal løses. 

For meg handler det å være proff mye om tillit. Gjør du en proff jobb, vil kunden din stole på deg og gi deg mer frihet til å finne de beste løsningene.

De siste fem årene har Hilde jobbet som fagkonsulent hos Norengros Gustav Pedersen i Kristiansand. Hun hjelper kundene sine med alt fra glass og servise til logoprodukter og renhold. For enkelte kunder er det ekstra viktig at produktene matcher den visuelle identiteten deres – og i tillegg skiller dem litt fra naborestauranten. 

– Kundene våre er veldig kreative og ulike når det kommer til ønsker og behov. Det gjør at vi må bli ordentlig kjent med dem for å kunne finne frem til de beste løsningene. Ofte handler det om å finne den perfekte balansen mellom identitet, nytenkning og økonomi. Kjenner du kunden din godt, er det enklere å kunne levere de rette produktene raskt når behovet er akutt – for vi kan skaffe stort sett alt, sier Hilde.

Fagkunnskap du kan stole på

For Hilde er det viktig at kunden føler de har en trygg partner som stiller opp og løser utfordringer når det trengs. I tillegg til å kunne faget godt, mener hun resultatet alltid blir best når man kjenner hverandre godt og stoler på hverandre. 

Tilliten fra kundene gjør at hun kan sette seg ned og diskutere hva som skal til for at virksomheten kan ta nye steg – også når gjelder å bli mer bærekraftig.

– For meg handler det å være proff mye om tillit. Gjør du en proff jobb, vil kunden din stole på deg og gi deg mer frihet til å finne de beste løsningene. Tillit er noe folk på Sørlandet generelt setter høyt, tror jeg. Navnet Gustav Pedersen står sterkt blant kundene våre, og vi bygger videre på det han har bygd opp og de gode relasjonene han har skapt.

Hilde forsøker å knytte tette bånd med alle kundene sine, og hun er jevnlig innom og slår av en prat. 

– Jeg vet at de har mye å gjøre, så jeg kommer ofte innom og ser over lageret og gjør bestillinger når de trenger det. De behandler meg nesten som en ansatt, og det hender til og med at de inviterer meg når de har firmafest, sier hun med et smil. 

Et mer bærekraftig samarbeid

Tilliten fra kundene gjør at hun kan sette seg ned og diskutere hva som skal til for at virksomheten kan ta nye steg – også når gjelder å bli mer bærekraftig. 

– Alle kan ikke gjøre alt på én gang, så det gjelder å finne ut hvordan vi kan hjelpe dem best. Mange lar seg fort inspirere når vi forklarer hvordan vi jobber og tenker, og ikke minst hva vi kan tilby – enten det handler om gjenvinnbare produkter eller å kutte ned på antall leveranser, sier Hilde. 

– Vi ser på helheten og hjelper dem med å sette opp et budsjett, legger frem forslag og evaluerer. Så lenge vi har tilliten, får vi lov til å være med hele veien. 

Vår kompetanse – din trygghet

Totalt har Norengros over 200 fagspesialister innen våre varegrupper. Disse har bakgrunn som for eksempel: sykepleier, husøkonom, kokk, emballasje-økonom, renholdsleder, interiørarkitekt, dataingeniør, og/eller lang erfaring i bransjen.

Les mer på norengros.no/kompetanse >

 

Du er i ferd med å tømme handlekurven

Legg i liste

Du må logge inn for å legge produktet i en bestillingsliste

Bestillingslister

Mine lister

Vennligst vent..

Vi simulerer dine kundespesifikke priser og rabatter - dette kan dessverre ta litt tid. Vennligst ikke klikk tilbake eller naviger bort fra denne siden i prosessen.