Proff på kontor

Når Gry Mjanger oppdager nye produkter eller tar en gjennomgang av hva kundene hennes allerede bruker, kan det få overraskende positive virkninger - både for bedriftene og miljøet. Det å være proff betyr at du klarer å hjelpe kundene med å finne de beste løsningene for sin bedrift. At du har en god dialog og bruker tid på å kartlegge, slik at du kan dekke alle behov og enkelt løse utfordringene når de oppstår.

Nærhet til kundene gir de beste løsningene

Gry har jobbet hos Norengros Gustav Pedersen i Kristiansand i fire år, med kontor som fagfelt. I det siste har hun også jobbet mer og mer med industrikunder, hvor hun er spesialist på emballasje.

 

- Nylig var jeg hos en kunde som slet med at strekkfilmen de brukte ofte røk, fordi den var for svak. Det jeg gjorde da, var å bytte til en sterkere film som også er er tynnere. Dermed klarte vi å løse den opprinnelige utfordringen deres, i tillegg til å kutte åtte tonn plast i året. Ikke bare er det bra for miljøet, men det gjør også at de sparer masse plass og at leveransene deres veier mindre. Sånne småting er det utrolig fint å kunne bidra med.

Finner løsningene

Jobben som fagkonsulent gjør det viktig for Gry å hele tiden følge med på trender, og hun er daglig i leverandørmøter for å se på de nyeste løsningene i markedet.

 

-Det er også viktig å holde seg oppdatert på direktiver og anbefalinger. Hvordan kan bedriften imøtekomme de nye GDPR-reglene? Hva kan bedriften gjøre for å sikre seg gode HMS-rutiner for de ansatte? Hvordan kan vi hjelpe bedriften med å drive mer bærekraftig? Svaret ligger selvsagt i produktutvalget vårt. Som rett makuleringsmaskin, hjertestarter, miljøvennlige produkter i kantine, miljøstasjoner, ergonomisk mus, heve/senke bord og avlastende matter. Man kan redusere sykefraværet betraktelig ved å ha riktige ergonomiske produkter på arbeidsplassen. Jeg hadde en kunde som slet mye med plager i nakke og skuldre. Jeg anbefalte en midtsentrert mus foran PC-en, og nå har hun blitt helt god!

 

- Noen kunder blir nesten sjokkert når de ser hvor mye det er mulig å spare og at det finnes såpass enkle løsninger på utfordringer de har slitt med, sier Gry.

 

Men hun legger også til at kunnskap om kunden er minst like viktig som produktkunnskap, for å klare å levere den beste løsningen.

 

- Når folk kommer utenfra, er det vanskelig å umiddelbart se hvilke løsninger som vil passe best. Det som skiller oss fra andre, er nærheten vi har til kundene.

 

- Når vi oppdager nye produkter og ny teknologi, så vet vi hvem det vil passe for - fordi vi kjenner dem.

 

Gry Mjanger, fagspesialist kontor og emballasje

Norengros Gustav Pedersen, Kristiansand

 

Les også:

Proff på barnehage

Bli kunde

Blekk og tonerguide