Proff på HoReCa

Etter 20 år i dagligvarebransjen kan Elin Derks kalles en veteran innen kundeservice. Hver eneste dag møter hun kundene sine med et stort smil og solid produktkunnskap, noe som gjør handelen til en hyggelig og effektiv affære for alle som legger turen innom Norengros Erik Tanche Nilssen AS sin butikk i Porsgrunn.

En veteran innen kundeservice 

– Ofte er det ikke så mye som skal til for å få kunden til å føle seg velkommen og ivaretatt. Et «hei», et smil og tilbud om hjelp betyr mye for de som skal handle, forteller Elin.

Hun har jobbet i dagligvaren i over to tiår og har de siste syv årene vært butikkselger i Norengros Erik Tanche Nilssen AS i Porsgrunn. 

For Elin handler god kundeservice også om å huske kundene og hva de skal ha, slik at handelen går raskt og effektivt. 


– Jeg elsker å jobbe med kunder og motiveres av å finne de beste produktene og løsningene for akkurat deres utfordringer. Alle har ulike behov og preferanser, så det gjelder å lytte godt til kundene. Iblant må jeg også hjelpe dem å tenke, og med det mener jeg at dersom de for eksempel skal handle inn til julebord, så må jeg ta dem gjennom hele julebordet, fra start til slutt, og minne dem på at de ikke bare trenger mat og pynt, men også ting som søplesekker. 

Kundene setter pris på en ryddig og oversiktlig butikk

I butikken i Porsgrunn finner du alt til kontoret – pluss litt til. Og fordi butikken rommer så mange ulike varer, gjelder det å holde den ryddig og oversiktlig. 

– Jeg er opptatt av at det ikke skal være for mye rot i butikken, og at det ikke skal være for mye varerotasjon. På den måten vet kundene hvor de skal gå for å finne det de trenger, og det er spesielt viktig for industrikunder som egentlig ikke har tid til å handle, forteller hun. 

Jeg begynner alltid med å vise kundene de mest bærekraftige produktene våre, og som oftest er det også det de velger.


For Elin handler god kundeservice også om å huske kundene og hva de skal ha, slik at handelen går raskt og effektivt. 

– Jeg merker veldig fort når noen er stressa og har dårlig tid. Da hjelper jeg dem så godt jeg kan og tilbyr alltid bærehjelp. 

Stadig flere velger miljøvennlig 

I tillegg til kundeservice, er Elin opptatt av bærekraft, og hun opplever at stadig flere kunder er det samme. 

– Vi er spesielt opptatt av bordmiljø, altså engangsemballasje, og at det skal være miljøvennlig. Jeg begynner alltid med å vise kundene de mest bærekraftige produktene våre, og som oftest er det også det de velger. Det er veldig oppløftende, og ikke minst gøy, å se at stadig flere kunder velger miljøvennlig, sier hun. 

Vår kompetanse – din trygghet

Totalt har Norengros over 200 fagspesialister innen våre varegrupper. Disse har bakgrunn som for eksempel: sykepleier, husøkonom, kokk, emballasje-økonom, renholdsleder, interiørarkitekt, dataingeniør, og/eller lang erfaring i bransjen.

Les mer på norengros.no/kompetanse >

 

  • Varenummer: 
  • Lev. varenummer: 
(Betales i butikk)
Referansenummer og informasjon om henting sendes til mobilnummer:

Du er i ferd med å tømme handlekurven

Legg i liste

Du må logge inn for å legge produktet i en bestillingsliste

Bestillingslister

Mine lister

Vennligst vent..

Vi simulerer dine kundespesifikke priser og rabatter - dette kan dessverre ta litt tid. Vennligst ikke klikk tilbake eller naviger bort fra denne siden i prosessen.