Hva kan vi hjelpe deg med?
På denne siden har vi samlet ofte stilte spørsmål fra våre kunder om produkter, priser, leveringer og tjenester.
Hvilke betalingsmidler kan jeg bruke?
Før ordren bekreftes får du valget mellom å betale med faktura eller bankkort.
Er prisene ekskl. eller inkl. mva?
Samtlige priser i vår nettbutikk oppgis ekskl. mva.
Vi reserverer 10kr ekstra på kredittkortordre.
Hvilke priser ser jeg?
Når du er logget inn i nettbutikken vil du til enhver tid se dine oppdaterte avtalepriser, og priser på øvrig sortiment.
Hvor ser jeg lagerstatus på produktene?
Lagerbeholdning på produktene finner du alle steder der et produkt blir vises, som for eksempel i søkeresultater, bestillingslister og detaljert handlekurv.
I produktsøk er det også mulig å filtrere på lagerførte varer. Dette fjerner eventuelle varer som er bestillingsvare fra søkeresultatet.
Hvor finner jeg handlekurven?
Klikk på handlekurv-symbolet for å få tilgang til hurtigvisning av handlekurven. Denne viser produktets varenavn, antall og ordrelinjens sum.
Klikk på "Detaljert oversikt" for å kontrollere at produkter og antallet er som ønsket. Ønskes en annen mengde eller pakningsstørrelse, så kan dette enkelt endres.
Handlekurven kan også lagres som en "Bestillingsliste".
Hvordan fungerer Klikk og Hent?
Slik fungerer det:
1. Logg deg inn i nettbutikken
2. Klikk på Klikk og Hent-knappen på varen du ønsker å reservere, velg antall og ønsket butikk. Skriv deretter inn ditt mobilnummer og klikk på «Reserver»
3. Du mottar en SMS så snart varene er pakket og klare for henting i butikken du har valgt
Det er fraktfri levering med Klikk og Hent, og du betaler først når du henter varene dine
Uavhentede varer vil bli satt tilbake i hyllene etter reservasjonstiden har utløpt – uten kostnad for deg
Velkommen til en hyggelig handel!
Se oversikt over våre butikker her >
Les mer om Klikk og Hent her >
Hvordan oppretter jeg en bestillingsliste?
Bestillingslister kan enkelt lages fra alle produktvisninger og detaljert handlekurv i nettbutikken. Klikk på "Legg i liste" eller "Legg handlekurv i liste".
Du kan opprette en ny bestillingsliste eller legge til varer i en eksisterende bestillingsliste. Velg ut ifra rullgardin-menyen.
Ny - legg inn ønsket navn og klikk ENTER.
Bestillingslistene finner du igjen under knappen "Lister" oppe til høyre på siden. Der kan du gå inn å redigere listene, dele med andre brukere tilknyttet samme kundenummer, eller slette bestillingslister.
Du kan også opprette eller legge til produkter i handlelister ved å legge hele handlekurven i en liste fra "Detaljert handlekurv".
Hvordan registrerer jeg meg som kunde?
Hvorfor får jeg ikke registrert meg som kunde?
Dersom e-postadressen din er registrert på et annet kundenummer hos oss eller organisasjonsnummeret allerede er registrert, kan du dessverre ikke opprette en ny pålogging selv. Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg gjerne.
Første gang du logger inn i vår nye nettbutikk?
Dersom du har hatt en bruker i vår gamle nettbutikk, vil du ved første pålogging i ny nettbutikk måtte be om passord. Klikk på "Logg inn", og velge "Glemt passord". Fyll inn din e-postadresse og du vil da motta en e-post med en link til å lage et nytt passord.
Hvordan logger jeg på som kunde?
Du logger deg på i nettbutikken ved å klikke på "Logg inn", og fyller inn din e-postadresse og passord.
Innlogging skjer med den e-postadressen du er registrert med hos Norengros.
Dersom du har hatt en bruker i den gamle nettbutikken, vil du ved pålogging første gang i ny nettbutikk måtte be om passord. Klikk på "Logg inn", og velg "Glemt passord". Fyll inn din e-postadresse og du vil da motta en e-post med link til å lage et nytt passord.
Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg nytt passord?
Klikk på "Logg inn", deretter klikk på "Glemt passord".
Du vil da motta instruksjoner om hvordan du oppretter et nytt passord.
Feil og retur av varer
Dersom du opplever at det er noe feil med din leveranse eller at du ønsker å returnere varer, ta kontakt med vår kundeservice.
Ingen retur kan skje uten forutgående avtale. All retur skal være merket og skje i henhold til selgers instruksjoner.
Dersom retur godkjennes vil dette være kun for standard lagervare i ubeskadiget originalemballasje; komplette ruller, uåpnede kartonger, kanner etc. Matvare-emballasje i åpnet pakning tas ikke i retur.
Varer som er spesialbestilt/produsert, eller som av andre årsaker ikke kan betraktes som standard lagervare, tas ikke i retur.
Ved kvalitetsreklamasjoner vil varen bli reparert eller erstattet med feilfri vare uten omkostninger for kunden.
MERK: Vi gjør oppmerksom på at i gjeldende forsyningssituasjon vil vi ikke godta returer.
Reklamasjoner
Alle reklamasjoner som gjelder varen må fremsettes skriftlig omgående og aldri senere enn 8 dager etter varemottak. Gjelder reklamasjonen transportskader skal reklamasjon skje til fraktfører ved mottakstilfellet og må dokumenteres ved påtegning på fraktbrev/dokument.
Salgs- og leveringsbetingelser
Her kan du se våre salgs-og leveringsbetingelser