

«Flying start»for ny emballasje
De nye kakeeskene i Stund-serien fikk en «flying start» da de var med til Italia og Din Bakers årlige konferanse. Og på standen var det kø for å se og ta på den nye emballasjen.
Din Baker er Norges største bakerikjede bestående av 80 medlemsbedrifter som til sammen har 450 bakeriutsalg over hele landet. Nylig hadde kjeden sin årlige konferanse i Lucca i Toscana. Med på reisen sammen med nærmere 200 deltakere, var også kakeeskene i den nye serien Stund. Reiseklare bakere og konditorer fant alle en Stund-eske med nysmurt lunsj og litt søtsaker i sitt flysete før avreise. Før bakerne fikk forlatt rullebanen på Gardermoen gikk praten om den nye emballasjen.

– Ja, det ble bokstavelig talt en «flying start» og den fortsatte gjennom alle konferansedagene, sier Jeanette Andersen og Steinar Haug i Norengros som begge forteller om stor interesse for den nye emballasjen. Det hele ble toppet med leverandørmessen på hotellet i Lucca.
Med en fleksibel norsk produsent på laget, er veien kort for å lage tilpasninger for å møte de enkelte kunders ønsker.
Gode tilbakemeldinger
Da messen åpnet var det enormt trykk på standen og stor interesse for å se nærmere på de nye Stund-kakeeskene.
– Vi har aldri hatt så få produkter på en stand og det var også meningen. Vi ønsket å ha fullt fokus på den nye emballasjen.
Jeanette har stått på stands i 35 år og sjelden har hun følt mer stolthet enn på Din Bakers leverandørmesse.
– Det er ekstra kjekt å stå på stand når alt man viser frem er nye produkter, forteller Jeanette.

Hvilke tilbakemeldinger fikk dere fra bakerne og konditorene?
– Gjengangeren var at de synes det var et utrolig klassisk, rent og stilig design, som samtidig var veldig funksjonelt. Vi fikk også noen innspill til endringer – som vi allerede har tatt med oss videre. Blant annet ønsket flere seg en enda mindre eske enn vår minste. Med en fleksibel norsk produsent på laget, er veien kort for å lage tilpasninger for å møte de enkelte kunders ønsker.
Setter pris på innovasjonen
Daglig leder i Din Baker, Georg Husebæk, setter stor pris på at det utvikles nye produkter i bransjen.
– Det er alltid flott med spennende innovasjoner hos våre leverandører. Det så ut til at de nye kakeeskene ble mottatt med stor interesse under leverandørmessen, sier Georg.
– Nå har vi investert i stansene. Nå kan kundene bestille produktene med sin egen profil om de ønsker. Ekstrakostnaden er kun egen klisje og vi tar ansvar for lagerholdet, slik at de kun tar ut emballasje etter behov, sier Jeanette.