Hopp til sideinnhold
Norengros logoNorengros logo

Følger tett med på utviklingen

Tett kontakt med kundene gjør at de etter hvert utvikler en nokså vennskapelig tone og gode tillitsforhold. Terje setter sin ære i at kundene skal ha tillit til at han spiller på lag med dem – og ikke minst at han har kompetansen som trengs for å gjøre jobben skikkelig.

– Det kommer stadig noe nytt på markedet, ikke minst ny teknologi. Det kan være krevende å henge med på for en eldre mann, ler han.

Terje holder også kurs for kundene, og da tar de gjerne opp hvordan kundene kan tenke nytt for å bli mer bærekraftige. Det er mange grep en bedrift kan ta for å bli mer miljøvennlig, alt fra å tenke over transport og emballering til å være bevisst bruken av kjemikalier.

Terje er likevel ikke typen som lar seg avskrekke av en utfordring, så han kaster seg ut i det nye som dukker opp og lærer underveis.

– Jeg synes jo det er interessant. Og så lenge man er interessert, så finner man ut av det og lærer, slår han fast.

Terje Brendbakken, fagspesialist renhold. Norengros Johs Olsen, Gjøvik

Terje Brendbakken, fagspesialist renhold. Norengros Johs Olsen, Gjøvik

Blir aldri utlært

Terje holder også kurs for kundene, og da tar de gjerne opp hvordan kundene kan tenke nytt for å bli mer bærekraftige. Det er mange grep en bedrift kan ta for å bli mer miljøvennlig, alt fra å tenke over transport og emballering til å være bevisst bruken av kjemikalier.

– Jeg oppfordrer kundene til å velge produkter som er bedre for både miljøet og helsen, sier Terje.

Han forsikrer at han aldri blir utlært, selv om han vet betydelig mer om renhold i dag enn da han startet i jobben for nærmere tretti år siden. Med gode kollegaer og trofaste kunder han utveksler erfaringer med, utvides kompetansen hans daglig.

– Det er mange flinke folk her, og det skjerper meg, sier Terje som synes det er spennende å bli utfordret i jobben sin.