Proff på renhold

Susann Widlund kan starte arbeidsdagen i en barnehage og avslutte den på et slakteri. Jobben hennes er å levere de beste og mest effektive renholdsløsningene, uansett hvordan arbeidsplassen til kunden ser ut. Skal du lykkes med å løse så mange ulike utfordringer, tror hun det hjelper å ha en brennende nysgjerrighet for faget.

Vaskeekte yrkesglede

– Når du er proff, er du trygg på det du driver med. For meg er det er viktig å møte kunden med troverdige råd og gode produktforslag. Er du ikke trygg på faget ditt, tror jeg akkurat det blir vanskelig. 

Susann er markedskonsulent hos Norengros Medi Partner i Fredrikstad og spesialist på renhold. Hun blir ukentlig utfordret av både offentlige og private kunder til å komme opp med nye og smarte løsninger, og da sier det seg selv at hun er nødt til å holde ekspertisen ved like. Det er en av grunnene til at hun nå har tatt fagbrev i renhold etter 24 år i bransjen.

Til syvende og sist handler det jo om å gi råd som kan forenkle arbeidsdagen til kunden.

– Selv om jeg har lang erfaring, kjenner jeg fortsatt at jeg brenner for faget og er gira på å lære mer. Det at jeg bestemte meg for å ta fagbrev, handler litt om respekten jeg har overfor menneskene jeg møter på jobb hver dag. Jeg hadde rett og slett lyst til å ha med meg litt mer faglig tyngde i bagasjen. 

Studerer kundene på nært hold

Fagekspertisen og tryggheten kommer godt med når hun besøker kundene sine for å se på forholdene.

– Jeg begynner gjerne å kikke allerede i inngangspartiet: «Hva slags matter har de? Hvordan ser gulvarealet ut? Hva slags arbeidsverktøy har renholderen tilgjengelig?».

Til syvende og sist handler det jo om å gi råd som kan forenkle arbeidsdagen til kunden. Ofte tilbyr vi løsninger som kan bidra til å kutte utgifter og unødvendig arbeid – enten det er riktig kjemi, mikrofiber, maskinelt renhold eller fokus på ergonomiske arbeidsmetoder. Det er utrolig motiverende å se resultater av endringer man selv har vært med på å foreslå. Særlig når det gir kunden økonomiske besparelser, sier Susann. 

Tror satsingen på bærekraft smitter over på kundene

Susann tror flesteparten av kundene hennes har lagt merke til at Norengros er engasjerte i miljø og bærekraft, og at det er gjennomføringskraft bak målet om å bli klimanøytrale. 

Skal vi lykkes med å gjøre renholdsbransjen både bærekraftig og mer effektiv, tror jeg det er viktig å være nysgjerrig på å teste ut nye løsninger. 

– Flere har blitt mer opptatt av å se dokumentasjon på hvor varene deres kommer fra, og hvordan de etiske retningslinjene blir overholdt. Mange syns nok det kan være litt vanskelig å komme i gang med bærekraftarbeidet, men når vi setter oss ned og ser på områder som kan forbedres og valg av mer miljøvennlige produkter, er de fleste veldig nysgjerrige på hva mer vi kan få til. 

– Det er utrolig moro å se at engasjementet brer seg. Skal vi lykkes med å gjøre renholdsbransjen både bærekraftig og mer effektiv, tror jeg det er viktig å være nysgjerrig på å teste ut nye løsninger, og ikke minst å være glad i faget sitt – og jeg kunne ikke tenke meg å drive med noe annet! 

 

  • Varenummer: 
  • Lev. varenummer: 
(Betales i butikk)
Referansenummer og informasjon om henting sendes til mobilnummer:

Du er i ferd med å tømme handlekurven

Legg i liste

Du må logge inn for å legge produktet i en bestillingsliste

Bestillingslister

Mine lister

Vennligst vent..

Vi simulerer dine kundespesifikke priser og rabatter - dette kan dessverre ta litt tid. Vennligst ikke klikk tilbake eller naviger bort fra denne siden i prosessen.