Hopp til sideinnhold
Norengros logoNorengros logo
Lionsbot på Soria Moria hotell

Skureguri på prøve – Lionsbot imponerer på Soria Moria Hotell

På Soria Moria Hotell i Oslo har en ny og litt annerledes medarbeider fått lov til å prøve seg i resepsjonsområdet og spisesalen. LionsBot R3 Vac, en intelligent robotstøvsuger levert av Norengros, har nemlig vært på demo – og den har allerede rukket å imponere og sjarmere både ansatte og gjester.

Da Norengros fikk muligheten til å demonstrere LionsBot-teknologien på Soria Moria Hotell, var målsettingen å vise hvordan en robotstøvsuger kan avlaste renholdsteamet – uten å erstatte de viktige menneskene i jobben.

– Robotmaskinen skal ikke erstatte renholderne vi er så glad i, men fungere som en avlaster som tar de tyngre og monotone oppgavene i hverdagen, sier salgskonsulent i Norengros, Marie Gram.

Det er tydelig at både ansatte og gjester har blitt glad i den og synes det er morsomt med en robot i drift

Ved å overlate store, åpne flater til roboten frigjøres tid og krefter hos renholderne til oppgaver som krever en menneskelig touch. Målet er med andre ord å forenkle arbeidsdagen til renholderne – ikke å erstatte det viktige håndverket som ligger i profesjonelt renhold.

Lionsbot på Soria Moria hotell
Lionsbot på Soria Moria hotell
Lionsbot på Soria Moria hotell

Navnekonkurranse og stor entusiasme

Demonstrasjonen på Soria Moria gikk knirkefritt, der LionsBot-maskinen gikk raskt i gang med å rengjøre resepsjonsområdet og spisesalen i første etasje. Interessen for den nye løsningen var stor blant de ansatte, som både fulgte spent med på demonstrasjonen og deltok aktivt da hotellet arrangerte en navnekonkurranse for roboten.

Valget falt til slutt på «Skureguri», et navn som raskt har blitt tatt i bruk av de ansatte.

– Det er tydelig at både ansatte og gjester har blitt glad i den og synes det er morsomt med en robot i drift, sier Marie.

Skureguri gjør jobben sin stille og effektivt, og små detaljer som lekne smil og hilsener skaper nysgjerrighet og gjør at både ansatte og gjester legger merke til roboten. Etter kort tid har den blitt en naturlig del av miljøet på hotellet.

Effektivitet, pålitelighet og personlighet

Demonstrasjonen på Soria Moria har vist hvorfor LionsBotR3 Vacpasser spesielt godt på hoteller. Marie trekker frem tre hovedgrunner:

  • Pålitelighet: Maskinen er stabil i drift og har få avbrudd.
  • Kapasitet: Den kan rengjøre opptil 1000 m² i timen – uansett tid på døgnet. Den leverer resultater med høy kvalitet hver eneste gang, og tar hverken ferie eller helg.
  • Personlighet: Skureguri smiler når den er fornøyd, himler lekent med øynene om den møter hindringer, og sender hyggelige beskjeder til de rundt seg.

– Det høres kanskje rart ut å si at en robot har personlighet, men det er faktisk sant. Man blir fort glad i denne tassen, sier Marie.

Lionsbot på Soria Moria hotell

Et samarbeid med fagekspertise i sentrum

For både Norengros og hotellet har det vært viktig å ha tilgang til fageksperter gjennom hele prosessen. Med solid kunnskap internt har det vært enkelt å tilpasse løsningen til hotellets behov.

– Vi er heldige som har tilgang til fagekspertise i egne rekker. Det gjorde det lettere å finne den riktige løsningen og gi kunden en trygg og effektiv start på demoperioden, sier Marie.

Selv om Skureguri foreløpig er på prøvetid, håper Norengros at hotellet vil gi den fast bosted på Soria Moria i tiden fremover. 

Med leveranser som denne på Soria Moria viser Norengros hvordan robotteknologi kan gjøre renholdet både smartere og mer bærekraftig. Stadig flere hoteller, kjøpesentre og kontorbygg får nå øynene opp for hvordan maskiner som LionsBotR3 Vac kan forbedre og effektivisere arbeidsdagen for ansatte. 

Gjennom vårt brede utvalg av robotiserte løsninger, kombinert med tett oppfølging og fagekspertise, gjør Norengros det enkelt for deg å ta steget inn i fremtidens renhold. Kontakt oss for mer informasjon om rengjøringsmaskiner fra LionsBot!

Lionsbot

Lionsbot – renholderens nye bestevenn