Hopp til sideinnhold
Norengros logoNorengros logo
Henrik HægelandHenrik Hægeland

Proff på kontor

Henrik Hægeland brenner for bærekraft – både på jobb og privat – og blir både optimistisk og motivert av at stadig flere kunder er opptatt av det samme. Hver eneste dag bruker han mye tid på å finne nye produkter av bionedbrytbart materiale og å redusere både butikkenes og kundenes plastbruk.

Jakter daglig på nye bærekraftige produkter

– Det kommer stadig vekk nye bionedbrytbare produkter, blant annet laget av trefiber og palmeblader, og jeg merker at kundene setter mer og mer pris på vårt stadig større utvalg av miljøvennlige produkter, forteller han.

God service handler om så mye. Det innebærer å møte kunden på en hyggelig måte og å stille spørsmål og avdekke hva kundens behov faktisk er.

Henrik har jobbet i Norengros Gustav Pedersen AS i Mandal i litt over fem år og har de siste tre årene vært butikksjef. Forretningen ble etablert allerede i 1876 og er i dag Sørlandets største leverandør av forbruksmateriell. Ved å bli en del av Norengros, har de også sikret sine kunder et stort og tidsriktig vareutvalg til konkurransedyktige priser.

– Jobben min består av alt fra økonomi og regnskap til kundeservice og bestilling av varer, og jeg er veldig opptatt av god service, forteller han.

Viktig å være en lyttende selger

For Henrik – som har jobbet med service i reiselivsbransjen i nesten 15 år – handler profesjonalitet om god service.

– God service handler om så mye. Det innebærer å møte kunden på en hyggelig måte og å stille spørsmål og avdekke hva kundens behov faktisk er. En selger skal ikke bare selge – man skal i tillegg være opptatt av dialog og være flink til å lytte.

Ifølge Henrik handler god service også om å gjøre arbeidsdagen enklere for kundene sine.

Veldig mange ønsker å redusere plastforbruket og ønsker produkter av bionedbrytbart materiale. Dette gjør meg både glad og optimistisk


– Ved å alltid spørre om kunden trenger hjelp, finne frem varene, pakke varene og hjelpe med å bære ut i bilen, blir det veldig enkelt for kundene å handle hos oss. I tillegg er god produktkunnskap viktig, slik at vi alltid kan svare på spørsmål og gjøre kunden trygg på produktvalgene sine, forklarer han.

Hægeland, butikksjef. Norengros Gustav Pedersen, Mandal

Henrik Hægeland

Motiveres av kundenes satsing på bærekraft

Bærekraft er en kampsak for Henrik, og i jobben som butikksjef har han heldigvis gode muligheter til å gjøre en forskjell – blant annet ved å velge miljøvennlige produkter.

– Våre egne miljøvennlige produkter har truffet veldig godt, og jeg merker at kundene bare blir mer og mer opptatt av å velge bærekraftig. Veldig mange ønsker å redusere plastforbruket og ønsker produkter av bionedbrytbart materiale. Dette gjør meg både glad og optimistisk – og motiverer meg til å fylle hyllene med stadig flere miljøvennlige varer, avslutter han.

Vår kompetanse – din trygghet

Totalt har Norengros over 200 fagspesialister innen våre varegrupper. Disse har bakgrunn som for eksempel: sykepleier, husøkonom, kokk, emballasje-økonom, renholdsleder, interiørarkitekt, dataingeniør, og/eller lang erfaring i bransjen.

Mennesker i kontorlokale

Vil du lese flere artikler?

Her har vi samlet alle artikler om kontorarbeidsplassen – god lesing!