Hopp til sideinnhold
Norengros logoNorengros logo

Viktig å være en lyttende selger

For Henrik – som har jobbet med service i reiselivsbransjen i nesten 15 år – handler profesjonalitet om god service.

– God service handler om så mye. Det innebærer å møte kunden på en hyggelig måte og å stille spørsmål og avdekke hva kundens behov faktisk er. En selger skal ikke bare selge – man skal i tillegg være opptatt av dialog og være flink til å lytte.

Ifølge Henrik handler god service også om å gjøre arbeidsdagen enklere for kundene sine.

Veldig mange ønsker å redusere plastforbruket og ønsker produkter av bionedbrytbart materiale. Dette gjør meg både glad og optimistisk


– Ved å alltid spørre om kunden trenger hjelp, finne frem varene, pakke varene og hjelpe med å bære ut i bilen, blir det veldig enkelt for kundene å handle hos oss. I tillegg er god produktkunnskap viktig, slik at vi alltid kan svare på spørsmål og gjøre kunden trygg på produktvalgene sine, forklarer han.

Hægeland, butikksjef. Norengros Gustav Pedersen, Mandal

Henrik Hægeland

Motiveres av kundenes satsing på bærekraft

Bærekraft er en kampsak for Henrik, og i jobben som butikksjef har han heldigvis gode muligheter til å gjøre en forskjell – blant annet ved å velge miljøvennlige produkter.

– Våre egne miljøvennlige produkter har truffet veldig godt, og jeg merker at kundene bare blir mer og mer opptatt av å velge bærekraftig. Veldig mange ønsker å redusere plastforbruket og ønsker produkter av bionedbrytbart materiale. Dette gjør meg både glad og optimistisk – og motiverer meg til å fylle hyllene med stadig flere miljøvennlige varer, avslutter han.

Vår kompetanse – din trygghet

Totalt har Norengros over 200 fagspesialister innen våre varegrupper. Disse har bakgrunn som for eksempel: sykepleier, husøkonom, kokk, emballasje-økonom, renholdsleder, interiørarkitekt, dataingeniør, og/eller lang erfaring i bransjen.