Hopp til sideinnhold
Norengros logoNorengros logo

Cannelé, et eksklusivt fransk bakverk med helt unik smak, er blant produktene du finner bak disken på Grains.

Bakst hos Grains

Finner kundens spesifikke behov

Dan sier det som skiller Norengros fra deres tidligere leverandør, er ekspertisen Grains møter hos de ansatte.

– Mathilde, vår assisterende daglig leder, har fra starten jobbet for å kutte plast hvor enn hun kunne. Med Jeanette inn i prosessen har de klart å fjerne all ikke-nedbrytbar plast fra vår emballasje. Det er ganske rått, sier han.

Vi ønsker å bygge Norge som en bærekraftig reiselivsdestinasjon. Derfor vil vi at mat skal serveres i miljøvennlig emballasje som er laget av fornybare ressurser

Jeanette forteller at Norengros har stort fokus på at de ansatte har kompetansen som gjør at de kan finne rett løsning for kundene, uansett hvilken bransje de tilhører.

– Norengros har mer enn 200 fagspesialister innen våre fagrupper, og ettersom vi har mer enn 40.000 varelinjer er det viktig å kunne bistå kundene våre og finne produktene som er skreddersydd deres behov. Det er slik vi spiller hverandre gode.

Dan trekker frem det gode arbeidsmiljøet som en viktig grunn til at Grains lykkes. Nå skal de åpne tre nye avdelinger.

Ansatte hos Grains drikker kaffe bak disken

Mange medlemsfordeler

Norengros har også et samarbeid med NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, som gir deres medlemsbedrifter flere fordeler.

Grains er én av rundt 3500 bedrifter som er tilsluttet innkjøpssamarbeidet til NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. De får dermed gode medlemsfordeler når de handler hos Norengros.

– Norengros og NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har hatt et langt og godt samarbeid, sier Alexandra Buan.

Hun er kategorisjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden og trekker frem den unike kompetansen til Norengros som en av årsakene til samarbeidet.

– Norengros har svært god personlig service, gir gode faglige råd og leverer riktige produkter til riktig tid, sier Alexandra videre.

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden sier deres medlemsbedrifter har et stort engasjement for miljøet, og at Norengros er en viktig bidragsyter i dette arbeidet.

– Vi ønsker å bygge Norge som en bærekraftig reiselivsdestinasjon. Derfor vil vi at mat skal serveres i miljøvennlig emballasje som er laget av fornybare ressurser, forteller Alexandra.

Tilbake på Majorstua er Dan og de andre ansatte i Grains opptatte med åpningen av tre nye avdelinger. Først på Frogner, så i den voksende bydelen Løren, og til slutt på Frysja - hvor det også blir restaurant.

– En av grunnene til at jeg tror vi har lykkes siden åpningen i 2018, er at vi har klart å skape en nabolagsfølelse. Vi har truffet veldig bredt, med kunder fra alle mulige aldersgrupper. Og vi er veldig glade for å se at mange av de samme kundene ofte kommer innom, flere ganger hver uke, avslutter han med et smil.