
Informasjonsrelaterte konsekvenser
Informasjonsrelaterte konsekvenser for kunder og sluttbrukere fokuserer på hvordan selskaper påvirker sine kunder gjennom informasjonspraksiser
Dette inkluderer hvordan data samles inn, brukes, og beskyttes. Dårlig håndtering kan føre til tap av personvern, redusert kundetillit, og mulige juridiske sanksjoner. Norengros sikrer transparens, samtykke, og sterk databeskyttelse for å opprettholde tillit og overholde reguleringer. Dette er essensielt for å minimere risiko og styrke relasjoner med kunder og sluttbrukere.
Dersom data kommer på avveie, kan det ha stor effekt for den enkelte. Slik informasjon har Norengros bare om en liten del av kundemassen. Når data er delt, er det vanskelig å begrense videre spredning.
Det er også en potensiell negativ påvirkning på mennesker gjennom manglende informasjon på produkter.
Det er viktig for Norengros at kundene våre skal være trygge på at vi selgere gode produkter. Derfor har vi høyt fokus på tilstrekkelig og god merking av produkter. Både når det gjelder merking av selve produktet, men også tydelige sikkerhetsdatablader og at disse er i samsvar med kjemikalieregelverket REACH.
Det er viktig for oss å gi våre kunder god opplæring og gi de tilgang til nødvendig kunnskap om våre produkter. Denne typen opplæring gis via våre selgere på veien, i butikkene våre og fra kundeservice. I tillegg jobber vi for at nettbutikken skal ha riktig og nødvendig informasjon på varene slik at våre kunder kan ta gode valg. Norengros.no gir kundene ytterlige tilgang til informasjon om hvordan vi arbeider, og om våre produkter og bruken av disse.
Norengros har stort fokus på miljømerking av varer slik at det skal være enklere for vår kunder. Målet vårt for 2026 er at 40% av solgte varer er miljømerkede.
Det skal være trygt og bærekraftig å handle hos Norengros
Vårt marked er stadig i endring. Det gjelder også våre kunder. Annenhvert år sendes kundetilfredshetsundersøkelser ut i vårt marked. Slik kan vi imøtekomme kundenes preferanser og forsterke der vi kan gjøre en forskjell.

Resultatene fra kundeundersøkelsene våre sier år etter år at 9 av 10 kunder anbefaler Norengros til andre.